آشنایی با شرکت‌های تولیدکننده ماشین آلات سی ان سی

چند نمونه از لوگوهای شرکت‌های تولیدکننده ماشین آلات سی ان سی

اگر دوست دارید با شرکت‌های تولیدکننده ماشین آلات سی ان سی بیشتر آشنا شوید در این مقاله با ما همراه باشید.

تولید دستگاه‌های CNC به طور کلی به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود:

  1. بخش مکانیکی: این بخش شامل قطعات مکانیکی دستگاه مانند بدنه و استراکچر، اسپیندل، محورهای حرکتی، و سیستم‌های دیگری است که در حرکت دادن و کنترل حرکت دقیق ابزارهای برش و حکاکی نقش دارند.

  2. بخش الکترونیکی: این بخش شامل سیستم کنترلی، مدارهای الکترونیکی، میکروکنترلرها و سنسورهای مختلف است که اطلاعات مورد نیاز برای کنترل دقیق حرکت دستگاه را تأمین می‌کند.

در ادامه نمونه‌هایی از هر دو بخش را برایتان قرار داده‌ایم:

شرکت DMG MORI

شرکت DMG MORI
یکی از ساختمان‌های شرکت DMG MORI

 

با DMG MORI به سوی یک آینده موفق پا بگذارید!

این شعار شرکت DMG MORI است!

شرکت DMG MORI AKTIENGESELLSCHAFT تا سپتامبر 2013 با نام Gildemeister AG و تا ژوئن 2015 با نام DMG MORI SEIKI AKTIENGESELLSCHAFT شناخته می شد. این شرکت از بزرگترین تولید کنندگان ابزارهای برش ماشین در آلمان و تولید کننده تراش و فرز سی ان سی است. این گروه فناوری SDAX دارای 21 سایت تولید در سراسر جهان و 161 سایت فروش و خدمات بین المللی است. مرکز این شرکت در شهر بیلفلد کشور آلمان قرار دارد.

گروه DMG MORI، به عنوان تولید کننده ماشین‌آلات برشی برتر جهان، یک شرکت جهانی با بیش از ۱۲,۰۰۰ کارمند است و با همکاری شریک ژاپنی خود، DMG MORI COMPANY LIMITED، در ۷۹ کشور حضور دارد. شرکت DMG MORI یک شرکت ژاپنی-آلمانی است که در زمینه تولید ماشین‌آلات سی ان سی و متعلقات آن فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۳ پس از ادغام شرکت‌های DMG و Mori Seiki شکل گرفت.

محصولات شرکت DMG MORI شامل دستگاه‌های فرز و تراش CNC، دستگاه‌های برش لیزری، دستگاه‌های سیم برش، ماشین‌آلات تزریق پلاستیک و دستگاه‌های ساخت قالب‌های پلاستیکی می‌باشد. این محصولات به صورت گسترده در بسیاری از صنایع مانند خودروسازی، هوافضا، صنعت پزشکی، صنایع دفاعی، الکترونیک، صنایع معدنی و ساخت قطعات پلاستیکی استفاده می‌شوند.

این شرکت با استفاده از تکنولوژی CNC پیشرفته، محصولات با کیفیت و دقیقی را تولید می‌کند. همچنین، این شرکت در طول سال‌ها تجربه خود، توانسته است نیازهای مشتریان را در زمینه‌های مختلف تشخیص دهد و محصولاتی را با ویژگی‌های منحصر به فرد طراحی کند.

با توجه به کیفیت بالا و دقت بسیار بالای محصولات، شرکت DMG MORI به عنوان یکی از پیشروان صنعت ماشین‌آلات CNC شناخته شده است. همچنین، این شرکت برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود، در سراسر جهان شبکه خدمات پس از فروش و دسترسی به قطعات یدکی را فراهم کرده است.

 

شرکت Makinoشرکت Makino

در سال ۱۹۳۰، تسونزو ماکینو اولین کارگاه ماشین خود را در توکیو، ژاپن تاسیس کرد. تقریباً یک قرن بعد، توکیو همچنان میزبان مرکز جهانی شرکت ماشینکاری ماکینو است. از آنجا، ماکینو ماشین‌ها، ابزارها و راهکارهای پیشرفته را در سراسر ژاپن، کره و تایوان توزیع می‌کند.

بخش تحقیق و توسعه توکیوی شرکت ماکینو، اولین مرکز ماشین‌کاری افقی قابل تجاری‌سازی را معرفی کرد. آنها در توسعه و نوآوری ماشین‌ها و سیستم‌ها رهبر صنعت بوده و همیشه با هدف حل مشکلات فردا، امروز به راه‌حل‌های خلاقانه می‌رسند.

با ارائه راهکارهای ماشینکاری سی ان سی با کیفیت بالا و نوآوری دیجیتال، Makino به عنوان رهبر صنعت در طراحی مراکز ماشینکاری CNC، راهکارهای ماشینکاری نوآورانه و تغییردهنده بازی برای عملکرد برتر معرفی می‌کند. این شرکت دستگاه‌های برش فلزات و EDM را با بالاترین دقت و کیفیت بیشتری در جهان تولید می‌کند.

تولیدات شرکت Makino شامل دستگاه‌های ماشینکاری افقی، دستگاه‌های ماشینکاری عمودی، دستگاه‌های سه‌محوره، چهارمحوره و پنج‌محوره، دستگاه‌های ماشینکاری گرافیت، و EDM سیمی و سینکر هستند. Makino یک شرکت چندملیتی با استخدام بهترین افراد از سراسر جهان است. در سایت این شرکت آمده است؛ شکل دادن به آینده از طریق تولید می‌تواند ماجرایی شگفت‌انگیز باشد. ما به دنبال حرفه‌ایان پرشور هستیم که قصد دارند در این ماجرا شریک باشند.

شرکت Haas Automationشرکت Haas Automation

Haas Automation بزرگترین سازنده ماشین ابزار در جهان غرب است که خط کاملی از دستگاه‌ةای ماشینکاری عمودی CNC را تولید می کند. این شرکت در سال ۱۹۸۳ توسط جین هاس (Gene Haas) تاسیس شد. این شرکت با اولین نمایه ساز کولت کاملاً اتوماتیک و قابل برنامه ریزی وارد صنعت ماشین ابزار شد. چهار سال بعد این شرکت خط تولید خود را گسترش داد و شامل میزهای چرخشی کاملاً قابل برنامه ریزی، نمایه سازهای چرخشی و سایر لوازم جانبی ماشین ابزار بود.

در سال 1987، Haas Automation شروع به توسعه اولین مرکز ماشینکاری عمودی خود (VMC) کرد، VF-1، ماشینی که برای انجام عملیات هایی مانند فرز، حفاری و ضربه زدن طراحی شده بود. نمونه های اولیه VF-1 در سال 1988 تکمیل شدند و در نمایشگاه بین المللی فناوری ساخت (IMTS ’88) در شیکاگو، ایلینوی معرفی شدند.

در سال 2019 این شرکت 113 هکتار زمین در هندرسون، نوادا را به مبلغ 27.4 میلیون دلار خریداری کرد تا تجارت خود را گسترش دهد، و در قصد برنامه ریزی برای ساخت 1.3 میلیون متر مربع فضای تجاری در نظر گرفته شده برای یک مرکز تولیدی 327 میلیون دلاری دارد.Haas Automation محصولات خود را به بیش از ۶۰ کشور جهان صادر می‌کند و در بین شرکت‌های بزرگ صنعت CNC، به عنوان یک شرکت نوآورانه و موفق شناخته می‌شود.

محصولات شرکت Haas شامل دستگاه‌های سی ان سی مختلفی هستند که برای کاربردهای مختلف در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها شامل ماشین های تراش CNC، فرز CNC، دستگاه‌های برش پلاسما CNC و دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری CNC می‌شوند.

مورد جالبی که در مورد این شرکت وجود دارد این است که این شرکت در ورزش موتوری نیز فعالیت دارد و مالک تیم فرمول یک Haas F1 و یکی از مالکان مسابقه Stewart-Haas در مسابقات NASCAR است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *